آنالیز سئو گام به گام

آنالیز سئو سایت چیست و چگونه انجام می شود ؟ از صفر تا صد فرادرس مجله‌

هر چه رقبای شما بک لینک بیشتری داشته باشند، پیشی گرفتن از آنها سخت تر خواهد بود. بنابراین، اولین کاری که باید هنگام ارزیابی شانس رتبه بندی خود انجام دهید، این است که تعداد و نوع بک لینک رقبا را بررسی کنید. برای شروع تولید محتوا، باید موضوعی انتخاب کنید که سرچ داشته باشند و بتواند ترافیک برای سایت ما به ارمغان بیاورد، یعنی موضوعی باشد که مخاطبین آن را جستجو می کنند و به آن علاقمند هستند. هر چه پتانسیل رتبه بندی موضوعی که انتخاب کردید بیشتر باشد، بازگشت سرمایه بیشتری برای شما دارد. در قسمت قبل چند گام پیش نیاز در پاسخ به پرسش “سئو را از کجا شروع کنیم” ارائه دادیم. آشنایی با فضای وب و اینترنت و عناصر مرتبط با این فضا را مرور کردیم.

کلمات کلیدی مثل خرید یخچال یا اجاق گاز، در این حوزه بسیار رایج و پرکاربرد هستند. اما در همین حوزه، تکنولوژی‌های جدیدی وارد بازار شده که بدون شک سایت‌های کمتری در حال بهینه‌سازی با کلیدواژه‌های آن هستند؛ مثلاٌ هواپز یا نوشابه ساز. با تمرکز کردن بر این کلیدواژه‌ها و بهینه‌سازی محتوای سایت بر اساس آنها، به سرعت به نتیجه دلخواه خواهید رسید. درواقع شما با استفاده از شکاف محتوایی، می‌توانید از نقطه ضعف رقبا برای پیشرفت خودتان استفاده کنید. از دیدگاه کسب و کارها، خدمات سئوی سایت شانس وبسایت شما را برای قرار گرفتن در مقابل چشمان مشتریان در هنگام جستجوی محصول یا خدمات در اینترنت افزایش می‌دهد. فرایند سئو از طریق یک سری مراحل متوالی انجام می‌شود که هر کدام از نظر استراتژیک برای موفقیت تلاش‌های سئوی شما حیاتی هستند.

برای تحلیل پروفایل بک‌لینک می‌توانید در سرچ کنسول گوگل به بخش گزارش لینک‌ها بروید و جزییات بک‌لینک‌های دریافتی را ببینید. با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از مهم‌ترین کارها در آنالیز سئو سایت توجه به جریمه‌های دستی گوگل است. البته این جریمه‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که به‌معنی واقعی کلمه کاری خلاف قوانین گوگل انجام داده باشید. با این وجود بررسی مداوم آن باعث می‌شود در مورد وضعیت وب‌سایت به‌روز باشید. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که افراد برای آنالیز سئو سایت انجام می‌دهند، این است که تصور دارند آنالیز سئو فقط مخصوص سایت‌های باسابقه است. اکثر افراد فکر می‌کنند زمانیکه پس از یک سابقه‌ی طولانی به نتایج خوب و مطلوب نرسیدند نیاز به آنالیز سئو دارند. معمولا سایت هایی که از صفر راه اندازی می‌شوند هم، نیازمند آنالیز سئو سایت هستند. آنالیز سایت‌های تازه راه اندازی شده معمولا به صورت مقدماتی است ولی بخش تحلیل رقبای آنها به صورت کاملا حرفه ای انجام می‌شود. متاسفانه افراد بسیار کمی محتوای سایت را از نظر بازاریابی محتوا مورد بررسی قرار می‌دهند. اما زمانی که آمارهای این محتوا را از منظر سرچ کنسول مورد بررسی قرار میدهید، متوجه یک تکه پازل گم شده خواهید شد.

در نگارش و طراحی محتوای سئو فرندلی باید از عناوین بهینه‌شده برای کلمات کلیدی استفاده کنید و تصاویر یا ویدئوی مرتبط با محتوا را نیز اضافه نمایید. محتوای سئو فرندلی می‌تواند به وبسایت شما کمک کند تا رتبه‌بندی بالاتری داشته باشد و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کند. بهینه سازی تصاویر، فرآیندی است که به منظور کاهش حجم و افزایش کیفیت تصاویر وب‌سایت انجام می‌شود. این کار به افزایش سرعت بارگذاری صفحه، بهبود تجربه کاربری و سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) سایت شما کمک می‌کند. لینک سازی، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فاکتورها در سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به شمار می‌رود.

همچنین این کار جزئیات زیادی دارد و تنها استفاده از ابزارهای تحلیل‌گر کافی نیست. از پارامترهایی که در یک آنالیز حرفه ای مطرح است، می‌توان به اهمیت لندینگ پیج و نقش آن در جلب مشتری اشاره کرد. متخصصان آنالیز می‌توانند میزان کلیک بر روی آگهی، تعداد تقریبی بازدیدکنندگان، موضوعات محبوب کاربران، محبوب‌ترین صفحات سایت، رفتار مخاطبان سایت و… را پیش‌بینی کنند. افراد متخصص در یک آنالیز حرفه ای می‌توانند به شما بگویند که آمارهای حقیقی رقبای شما چه مقدار از آمارهای سایت شما بهتر است. تا با معرفی یک الگوی اصولی به شما، نحوه ی عملکرد سایت را اصلاح کنند. سئو در دنیای دیجیتال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود و شاید همین باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال آموزش آن باشند.

امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و افزایش رتبه در گوگل، تاثیر به‌سزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش فروش کسب‌وکارها دارد. هدف از آنالیز سایت، بهبود عملکرد وب‌سایت از طریق شناسایی نقاط قوت و ضعف آن است. این کار به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و به اهدافی مانند افزایش ترافیک، بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل دست یابید. یکی از دغدغه­‌هایی که همواره در بحث سئو خارجی مطرح می‌­شود، موضوع پنالتی است. اگر شما اقداماتی خلاف الگوریتم‌­های گوگل انجام دهید و آن­ها متوجه شوند، سایت شما را مجازات می­‌کنند که در اصطلاح می‌­گویند اقدام شما پنالتی شده است.

در ۲ مثال بالا در واقع ما یک صفحه مهم داریم با آدرس example.ir/title که با اضافه شدن پارامترهای فوق نیز تفاوت چندانی در محتوای صفحه بوجود نمی‌آید. استفاده اشتباه از رل کنونیکال باعث می‌شود صفحات تکراری زیادی در سایت بوجود بیاید و بودجه خزش سایت با مشکل مواجه شود. حال اینکه چطور این بهینه‌سازی باید انجام شود؛ در ادامه به آن می‌پردازیم. کاربران اینترنت حوصله خواندن متون به هم فشرده را ندارند و خیلی سریع از صفحه خارج می‌شوند. با استفاده از روش‌های بالا می‌توانیم موضوعات مرتبطی را پیدا کنیم. معمولا یک تصویر با فرمت JPG و با عرض ۸۰۰px و ارتفاع ۶۰۰px که کیفیت مناسبی داشته باشد حدود ۷۰ کیلوبایت می‌شود.

کلمه کلیدی عبارتی است که کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود وارد می‌کنند. شما باید کلمه کلیدی‌هایی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشند و حجم جستجوی مناسبی داشته باشند. در همین هنگام، الگوریتم‌های موتورهای جستجو وارد عمل شدند تا کاربران را از دست هزاران سایت اسپم نجات دهند. از میان ده‌ها الگوریتمی که گوگل وضع کرد، معروف‌ترین و کارآمدترین آنها، الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار بود. همچنین گوگل با این الگوریتم‌ها توانست تا سایت‌های اسپم را شناسایی کند و آنها را در نتایج پایین‌تر نشان دهد. این سوالی است که اکثر کاربران از ما می‌پرسند اما پاسخ ما به آنها منفی است.

تمرکز خود را روی ارائه آنچه کاربرانتان می‌پسندند بگذارید و نه فقط کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت سایت. سئوی خارجی در برگیرنده تاکتیک‌هایی برای دریافت لینک از سایت‌های دیگر، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ذکر نام برند در منابع معتبر در اینترنت است. هدف سئوی خارجی افزایش میزان اعتبار، صلاحیت و مقبولیت سایت در نظر کاربران و موتورهای جستجو است. موتور جستجو (Search Engine) یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند. موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ از معروف‌ترین موتورهای جستجو هستند. همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف زیادی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد.

این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا به بهینه‌سازی وب‌سایت خود بپردازید، عملکرد آن را تحلیل کنید و استراتژی‌های سئو خود را بهبود ببخشید. بسته به نیازهای خاص شما، ممکن است از چندین ابزار به طور همزمان استفاده کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بهترین راه برای سنجش موفقیت سئو، استفاده از ترکیبی از این معیارها و ابزارهای تحلیلی مناسب است تا بتوانید استراتژی‌های بهبود و بهینه‌سازی مداوم را پیاده‌سازی کنید. سرعت بارگذاری صفحات یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه‌بندی گوگل است. کاربران انتظار دارند که سایت‌ها سریع بارگذاری شوند و تجربه کاربری مطلوبی داشته باشند. رنکینگ (Ranking) یا رتبه‌بندی، فرآیندی است که موتورهای جستجو مانند گوگل برای نمایش نتایج جستجو بر اساس ارتباط و کیفیت صفحات وب استفاده می‌کنند.

قبل از اینکه به پرسش “برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم” پاسخ دهیم، بهتر است پیش نیازهای ورود به آن را بشناسیم. حوزه یادگیری سئو همانقدر که جذاب و سرگرم کننده است، می تواند چالش برانگیز هم باشد. قبل از وارد شدن به دنیای سئو، لازم است در باب موضوعاتی از دانش مقدماتی برخوردار باشید. تصور کنید که در یک شهر بزرگ یک فروشگاه دارید، اما شما صاحب تنها فروشگاه شهر نیستید و رقبایی دارید. پس از مدتی متوجه می‌شوید که مردم برای خرید به فروشگاه شما نمی‌آیند و از فروشگاه رقیب بیشتر خرید می‌کنند. در این صورت اولین اقدام شما چیست؟ بدون شک یکی از اقداماتی که در این شرایط انجام می‌دهید، این است که به فروشگاه رقیبتان بروید و ببینید چرا مردم او را به شما ترجیح می‌دهند.

پس از آن لازم است تحلیلی کامل از 7 تا 10 سایت رقیب در حوزه کاری مشابه خود انجام دهید. برای این کار باید از مجموعه‌ای از معیارهای سئو مانند محتوای فهرست‌شده، رتبه‌ی الکسا، لینک‌های ووردی، دامنه، دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی و غیره را بررسی کنید. از طریق آنالیز رقبا و صفحات برتر گوگل می‌توانید موقعیت شروع سایت را در مقابل رقبا بسنجید و اولویت‌ها را شناسایی کنید. در مرحله آخر در کنار شناخت درست اینکه سئو چیست، باید نتایج تلاش‌های خود را بررسی کنید. پس از انتظار مطلب خود، به موتورهای جستجو زمان دهید تا پس از طی چند هفته تا چند ماه بررسی کنید رتبه سایت شما چگونه است. شما با سرچ کلمه کلیدی خود در گوگل به‌راحتی می‌توانید رتبه سایت خود را مشاهده کنید.

لطفا توجه داشته باشید هر وب‌سایتی با توجه به استراتژی که دارد می‌تواند از رپورتاژ‌آگهی استفاده کند. بنابراین من در ادامه مطلب حالت نرمال که برای اکثر وب‌سایت‌ها مفید است را توضیح داده‌ام. با لینک‌بیلدینگ می‌توانیم اعتبار سایت را بالا ببریم و در کلمات کلیدی مهم که احتیاج به اتوریتی و اعتبار بالا دارند رتبه بگیریم. گوگل HTTPS را یکی از سیگنال‌های کوچک رتبه‌بندی در نظر گرفته است و توصیه کرده است صاحبان وب‌سایت‌ها از https استفاده کنند. در ادامه آموزش گام به گام سئو؛ می‌آموزید چگونه سایتتان را به صورت گام به گام با استاندارهای گوگل مطابق کنید.

این بخش به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را در سایت تعریف کنید و عملکرد آنها را ردیابی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هدف “خرید محصول” یا “پر کردن فرم تماس” را تعریف کنید و ببینید که چقدر از کاربران شما این اهداف را انجام می‌دهند. اگر متوجه شوید که نرخ تبدیل در صفحه فروش شما پایین است، باید عوامل مؤثر بر آن را مانند طراحی صفحه، قیمت محصول و … را بررسی کنید و آنها را بهبود بخشید. یادگیری سئو نیازمند درک عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو و عوامل موثر بر رتبه‌بندی وبسایت‌ها است. برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ ابتدا با مفاهیم بنیادی این حوزه آشنا شوید.

این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. اگر بپرسید مهم‌ترین شرط برای انجام تخصصی و اصولی آنالیز سئو سایت چیست ، پاسخ شما قطعا استفاده از ابزار‌های مناسب برای انجام این کار است. در بسیاری از تکنیک‌های آنالیز سئو که تا این قسمت بررسی شد، وجود ابزارها و پلتفرم‌های رایگان و پولی زیادی به جمع‌آوری داده‌های معتبر و بنچمارک نتایج کمک می‌کرد. در ادامه نگاهی به چند مورد کاربردی‌ترین ابزارهای آنالیز سئو سایت صرف‌نظر از هزینه اشاره می‌کنیم. اگر از شما بپرسند مهم‌ترین دلیل اهمیت آنالیز سئو سایت چیست ، می‌توانید به فراهم کردن منبع ارزشمندی از اطلاعات در مورد عملکرد وب‌سایت و نتایج آن اشاره کنید.

در گام آخر باید دسته‌بندی یا تگ مرتبط به این مقاله یا محصول را انتخاب کنید. خبر خوب این است که وردپرس این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. ضمن اینکه ابزارهای قدرتمندی مثل UX BUILDER و المنتور هم وجود دارند و با استفاده از این ابزارها می‌توان صفحات بسیار زیبایی ساخت. وقتی با معیارهای بالا؛ قالب مناسب و بهینه را انتخاب کردید؛ وارد مرحله بعد شوید. البته با افزونه رنک مث هم می‌توانید کار کنید اما من یواست را ترجیح می‌دهم. در این نوع از محتواها؛ یک صفحه درست می‌کنیم و آمارهایی که در هیچ جای دیگری وجود نداشته باشد؛ کاملا واضح باشد و توسط خودمان جمع‌آوری شده باشد ارائه می‌کنیم.

رپورتاژ آگهی نوعی محتوا است که در شکل مقاله نوشته می‌شود ولی به طور نامحسوس به معرفی نام تجاری، محصول یا خدمات وبسایت می‌پردازد. این محتوای تبلیغاتی هوشمندانه معمولا در نشریات آنلاین و وبلاگ‌ها منتشر می‌شوند و به عنوان پلی بین محتوای آموزنده و تبلیغات عمل می‌کنند. نگارش رپورتاژ آگهی خوب می‌تواند سئوی خارج از صفحه را با بک‌لینک بهبود بخشد و به معرفی برند و افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند. محتوا عنصر اصلی سئو است و تولید محتوای سئو فرندلی را می‌توان یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل انجام پروژه سئو در نظر گرفت. برای موفقیت لازم است بر تولید محتوایی باکیفیت، جذاب و آموزنده تمرکز کنید که به سوالات کاربران پاسخ دهد و با کلمات کلیدی مورد نظر شما نیز همسو باشد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از متن URL صفحه برای تعیین محتوای صفحه وب استفاده می‌کنند. درک سئو خارجی، سئو داخلی و سئو محلی و شناخت تفاوت‌های آن‌ها در اجرای یک سئو خوب لازم و ضروری است و می‌تواند در مسیر طراحی سئو شما را کمک کند. متا تگ، بخشی از کد HTML است که اطلاعاتی درباره صفحه و محتوای آن را به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل عنوان صفحه، توضیحات مختصر درباره محتوای صفحه، کلمات کلیدی و نوع محتوا (ویدئو یا مقاله) می‌شود. به عبارت دیگر، سئو کلاه‌سفید بهینه‌سازی با روش‌های قانونی و شفاف است که برای بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجویی انجام می‌شود.

بررسی کنید که همه صفحات مهم سایت شما ایندکس شده باشند و صفحاتی که نمی‌خواهید در نتایج نمایش داده شوند، در ایندکس نباشند مانند صفحات تکراری یا بی‌ارزش. این فاکتور نه تنها به بهبود سئو کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده کیفیت ترافیکی است که از طریق سئو به دست می‌آورید. افزایش زمان ماندگاری به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما ارزشمند است. نرخ کلیک نشان می‌دهد که چند درصد از افرادی که نتایج جستجو را دیده‌اند، بر روی سایت شما کلیک کرده‌اند. سئوی خارجی شامل فعالیت‌هایی است که خارج از وب‌سایت انجام می‌شود تا اعتبار و محبوبیت آن افزایش یابد.

یکی از نکاتی که در گذشته خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت و اخیرا دارای اهمیت زیادی شده است نرخ تبدیل است. من این ۲۰۰ فاکتور را تجزیه و تحلیل کردم و متوجه شدم تمام این عوامل به ۳ بخش اصلی تقسیم می‌شوند. با تحلیل همین آمار می‌توان به این نتیجه رسید که با رشد یک پله‌ای در نتایج گوگل؛ می‌توان ۳۰% ترافیک بیشتری کسب کرد. شما می‌توانید همین الان از هدیه خود استفاده کنید که [بیش از ۱۰۰۰ نفر] در سایت خودمان، یوتیوب و آپارات به صورت رایگان از آن استفاده کرده‌اند و شروع به یادگیری ۰ تا ۱۰۰ سئو کرده‌اند. در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است. برای بررسی این جریمه‌ها کافی‌ست در سرچ کنسول گوگل به «گزارش امنیت و اقدامات دستی» (Security and Manual Actions) بروید و از بخش Manual Actions وضع موجود را بررسی کنید.

با این کار می‌توانید عواملی را که مانع از دریافت ترافیک باکیفیت و قرار گرفتن در جایگاه‌های بالای صفحه نتایج می‌شوند در زمان مناسب بشناسید و بهبود دهید. همچنین با انجام این آنالیز تمامی استراتژی‌های سئو که به‌جای جذب ترافیک باعث از دست دادن آن می‌شود، ارزیابی و بررسی می‌شوند. ازجمله مهم‌ترین مشکلات قابل‌شناسایی در آنالیز سئو سایت می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد.

بنابراین هر چقدر سرعت سایت شما بالاتر باشد و میزبانی قدرتمندتری داشته باشید سرعت خزش در سایت شما بالاتر می‌رود. مثلا سایت searchenginejournal در دستورالعمل مقالات مهمان و تبلیغاتی خود آورده است حداقل متن باید ۱۰۰۰ کلمه باشد و البته اکثر مقالات نویسندگان خودشان هم بیش از ۱۰۰۰ کلمه است. شما هر مقاله‌ای که می‌نویسید؛ ممکن است به چندین دسته‌بندی مربوط باشد. کار حرفه‌ای که باید در شروع کار انجام دهید این است که حداقل ۱۰ منبع برای نوشتن محتوهایتان پیدا کنید. البته اگر در شروع کار هستید و توان پرداخت حقوق تولید کننده محتوا را ندارید مجبور هستید خودتان وقت بگذارید و محتوا تولید کنید.

بهینه‌سازی ساختار صفحات، فرآیندی است که به منظور بهبود نحوه نمایش محتوا به موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌شود. شما می‌توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است و به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام می‌شود، گفته می‌شود. اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش و بالابردن سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر متوجه شوید که صفحه‌ای با وجود impression بالا، CTR پایینی دارد، می‌توانید عنوان و توضیحات متای آن را بهبود بخشید تا جذاب‌تر شود و کاربران بیشتری را به کلیک تشویق کند.

هدف استراتژی محتوای شما تأثیر بزرگی بر ساختار بلاگ پست شما خواهد داشت. با این کار سایت شما برای کاربران مفیدتر خواهد بود و وقت بیشتری در آن صرف می کنند. حالا که به درکی واضح از مفهوم سئو و میزان اهمیت آن رسیده اید، به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا ببینید چگونه می توانید سئو خود را به شکل حرفه ای ارتقا دهید. سئو احتمالاً مهمترین ابزار شما در دیجیتال مارکتینگ است که به وسیله آن می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. نویسنده این مطلب بیش از هفت سال سابقه در زمینه سئو دارد و می گوید در تمام این هفت سال، هر اطلاعاتی از سئو که در دسترس او قرار داشته است را مطالعه کرده و از آن ها استفاده کرده است. سئو کلاه خاکستری در مرز بین دو روش قبلی قرار دارد و از ترکیبی از تکنیک‌ های سئو کلاه سفید و سیاه استفاده می‌کند.

در آنالیز سئو سایت با تحلیل اقدامات انجام شده در سئو برای بهبود عملکرد وب‌سایت در نتایج طبیعی (ارگانیک) برنامه‌ریزی می‌کنیم. هدف از آنالیز سئوی وب‌سایت تشخیص نقاط قوت و ضعف در انجام اصول سئو، بهینه‌سازی بیشتر محتوای وب‌سایت و کمک به کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج است. در این مطلب از «مجله فرادرس» یاد می‌گیریم مفهوم آنالیز سئو سایت چیست و انجام آن چه اهمیت و کاربردی در سئو دارد. در ادامه نیز انواع آنالیز آنلاین سایت و تکنیک‌های انجام آن را یاد می‌گیریم. نقش سئو در محتوا این است که با بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت، به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو کمک می‌کند و باعث جذب ترافیک وب‌سایت می‌شود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. این سوال بسیار مهم و پر تکراری است و خیلی از افراد این سوال را می‌پرسند. در ادامه سعی کردم پرتکرارترین سوالات شما را جمع‌آوری کنم و به آن‌ها پاسخ بگویم. علاوه بر نکات بالا؛ حتما سایر نکات تکنیکال که در فصل سئو تکنیکال عرض کردم را هم ترتیب اثر دهید. با هاست اشتراکی شروع کنید اما هر وقت توانستید هزینه کنید و تعداد مقالاتتان به حد مطلوبی رسید؛ حتما یک سرور تهیه کنید. مراحل کاملا نصب و سئو وردپرس را در فصل سئو وردپرس به صورت کامل توضیح داده‌ام.

بعد از آن نیز می‌توانند یک رشد قابل توجهی را تجربه کنند به خاطر اینکه تحلیل رقبای بسیار عالی داشتند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که سایت‌هایی که حتی میزان رشد بسیار عالی‌ و سابقه ی خوبی دارند. برای بهینه کردن نتایج و همچنین افزایش نرخ جستجوشان بتوانند از این روش استفاده کنند. معمولا آنالیز سئو سایت توسط اپراتور بهترین و بالاترین بازدهی را ثبت خواهید کرد. چرا که سئو کار علاوه بر استفاده از آنالیز سایت توسط ابزار گوگل، به هر بخش سایت از منظر یک مخاطب نیز نگاه می‌کند. در صورتی که نتایج به دست آمده مناسب نباشد و از طرفی رابط کاربری سایت شما نیز مناسب نباشد، آن را به صورت دقیق برای شما شرح خواهد داد.

این بخش اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبان وب‌سایت شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید که مخاطبان شما از چه کشورها و شهرهایی هستند، از چه دستگاه‌هایی (کامپیوتر، موبایل، تبلت) استفاده می‌کنند، زبان آنها چیست، و چه علایقی دارند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای مخاطبان هدف خود بهینه کنید. اگر متوجه شوید که بخش زیادی از مخاطبان شما از طریق موبایل به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، باید مطمئن شوید که سایت شما برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده است. با بهبود رتبه، وب‌سایت می‌تواند ترافیک بیشتری دریافت کند که منجر به افزایش فروش، آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان می‌شود.

با یادگیری و به کارگیری اصول سئو می‌توانید سایت خود را بهینه کنید و ترافیک بیشتری را به سمت آن هدایت کنید. ساختار سایت شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند در آن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. از این فایل به عنوان راهنمایی بررسی سایت شما برای موتورهای جستجو یاد می­‌شود. در واقع این فایل به موتورهای جستجو می‌­گویند که کدام صفحات را بررسی کرده و کدام صفحات را بررسی و ایندکس نکند. ابزاری برای تحلیل کلمات کلیدی و بررسی سئو که توسط Neil Patel توسعه داده شده است.

آخرین چیزی که می توانید از رقبای خود قرض بگیرید و استفاده درست کنید، کلمات کلیدی است که آنها در محتوای خود استفاده کرده اند ولی شما از آنها در نوشته های خود استفاده نکرده اید. اما اگرچه تطبیق کلمات کلیدی به صورت دقیق، امروزه به اندازه گذشته مهم نیستند، ولی شما هنوز هم باید از برخی از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند محتوای شما در چه موردی است. اما چطور یک محتوای سئو شده بنویسیم؟برای اینکار، احتیاج به چک لیست محتوا داریم تا بتوانیم به خوبی آن را تولید کنیم. اما چک لیستی که کارایی لازم داشته باشد و بتواند به رتبه گرفتن کمک کند. من مدتهاست که از یک چک لیست برای تولید و انتشار محتوا استفاده می کنم که در سایت ها با موضوعات مختلف جواب گرفته ام و اکنون می خواهم تجربه خودم را با شما به اشتراک بگذارم.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری