ابزارهای سئو بدون افزونه

بهترین ابزار های رایگان سئو معرفی 60 ابزار رایگان تست و تحلیل

این ابزار هم مانند دیگر ابزارها در دو نسخه رایگان و غیر رایگان عرضه می‌شود که در هر دو صورت کاملاً کاربردی خواهد بود. با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید بفهمید که برای چه کلمات کلیدی رقبای شما رتبه‌بندی می‌شوند تا با آن‌ها رقابت کنید. همچنین، با این اطلاعات می‌توانید محتوای عالی تولید کنید یا محتواهای موجود را اصلاح کنید. اگر نمی‌دانید چگونه بهترین نوع انکر تکست و کلمه را برای لینک‌های خود انتخاب کنید، ابزار The Anchor Text Suggestion Tool by Linkio در خدمت شماست تا این کار را انجام دهد. با استفاده از این ابزار رایگان سئو بهترین متن لنگر را برای استفاده در هر URL کشف کنید. Grammarly ابزاری محبوب برای اصلاح گرامری و بهبود کیفیت محتوای نوشتاری است.

قبل از این ابزار، برای یافتن این صفحات باید به صورت دستی حساب گوگل آنالیتیکس خود را بررسی می‌کردید. سپس، این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه می توانید سئوی on-page و off-page سایت خود را بهبود بخشید. همچنین اطلاعات بسیار مفیدی مانند حجم جستجو و دشواری کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد. شما به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest و یک ابزار کلی مانند Google Analytics برای پیگیری تلاش های خود می خواهید. مقایسه دستگاه ها بهترین ویژگی این ابزار بوده و با این ویژگی شما می توانید مشاهده کنید که نتایج در دو دستگاه تلفن همراه مختلف چگونه به نظر می رسند. همانطور که احتمالاً می دانید، نتایج جستجو بسته به اینکه کجا هستید و از چه دستگاهی استفاده می کنید به طرز چشمگیری تغییر می کند، به ویژه برای جستجوهای محلی!

این ابزارها برای کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند و در زمینه‌های زیر کاربرد دارند. گوگل سرچ کنسول توضیح زیادی نمی‌خواهد چون تقریبا هر کسی که وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌شود، با این ابزار آشناست. با سرچ کنسول می‎توانید عملکرد کلید واژه و لینک، مشکلات ایندکس، قابلیت استفاده موبایلی، تعیین نقشه سایت و دیگر موارد را بررسی کنید. این ابزار رایگان این امکان را می‌دهد تا سوالاتی که برای مردم پیش می‌آید و در یک کلمه کلیدی آن را جست‌وجو می‌کنند را بدانید و بتوانید محتوای باکیفیت‌تری تولید کنید. همچنین با ابزار Also Asked می‌توانید داده‌ها را براساس کشور یا زبان فیلتر کنید. Bing Webmaster Tools مشابه Google Search Console است اما برای موتور جستجوی بینگ طراحی شده است.

ابزار PageSpeed Insights یکی از مهمترین ابزارهای وابسته به گوگل می باشد که می تواند اطلاعات جامعی را در مورد سرعت سایت با وارد کردن URL در اختیار شما قرار دهد. همینطور شما می توانید از نکاتی که این ابزار برای بهبود سرعت سایت به شما می دهد استفاده کنید. در واقع در صورتی که شما این چهار حوزه اصلی را پوشش دهید، می توانید مطمئن باشید که روند کنترل اوضاع سئو سایت در دست شما خواهد بود و می توانید به سراغ کارهایی مانند تولید محتوا بروید. سئو حوزه وسیعی است و در طول ده سال گذشته چیزهای زیادی در آن تغییر کرده است. داشتن یک وب‌سایت موفق بدون اطلاع از تکنیک‌های سئو و بدون استفاده از ابزارهای سئو سایت تقریباً غیرممکن است. متخصصان سئو مثل دیگر متخصصان در حوزه‌های کاری مختلف از ابزارهای خاصی استفاده می کنند، این ابزارها به آن‌ها کمک می‌کند تا هوشمندتر و سریع‌تر کار کنند.

این ابزارها امکان بهینه‌سازی دقیق‌تر و بهبود جنبه‌های مختلف سایت را فراهم می‌کنند، که در نهایت می‌تواند به افزایش بازدیدکنندگان، افزایش درآمد و موفقیت کسب‌وکار منجر شود. پنل‌های رایگان سئو و آن‌هایی که در قبال پرداخت اشتراک خدمات ارائه می‌دهند به دلایل زیر اهمیت زیادی برای رشد کسب‌وکار دارند و به جذب کاربران هدف کمک می‌کنند. اهمیت سرچ کنسول گوگل در این است که به شما کمک می‌کند تا سئوی سایت‌تان را بهبود بخشید، مشکلات فنی را شناسایی و برطرف کنید و در نهایت رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو کسب کنید. با این ابزار رایگان گوگل برای سئو می‌توانید بفهمید که کدام صفحات سایت‌تان بیشتر بازدید می‌شوند، کاربران روی چه کلماتی شما را پیدا می‌کنند و چه مشکلاتی مانع از نمایش بهتر سایت‌تان می‌شود. به طور کلی، سرچ کنسول یک ابزار ضروری و مهم برای هر وب‌سایتی است که می‌خواهد در نتایج جستجوی گوگل دیده شود.

همچنین اگر شما بخواهید رقابت را برای کلمات کلیدی مختلف بسنجید، به‌راحتی می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید. همچنین بررسی لینک‌های داخلی و خارجی، کلمات کلیدی، خطاهای سایت و نمایش میزان صفحات ایندکس‌شده، از دیگر قابلیت‌های این افزونه است. گوگل آنالیتیکس یک ابزار ارزشمند است که استفاده از آن برای هر متخصص مارکتینگ ضروری است. این ابزار داده‌های مفید زیادی درمورد سایت‌ شما مانند تعداد بازدید، منابع ترافیک و … را ارائه می‌دهد. با اطلاعات دقیق Google Analytics (لینک را با فیلترشکن باز کنید)، بازاریاب‌های دیجیتال می‌توانند استراتژی محتوای خود را تعیین کنند یا آن را تغییر دهند. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارهای رایگان است که هر دیجیتال مارکتر و متخصص سئویی می‌تواند از آن استفاده کند.

باید به صورت هم‌زمان هزاران فاکتور ریزودرشت را در نظر داشته باشید و از هر لحاظ سایت را زیر ذره‌بین قرار دهید. با کمک این ابزارها می‌توانید خیلی سریع‌تر و هوشمندانه‌تر همه فاکتورها را بررسی و سایت خود را مدیریت کنید. ShortPixel همچنین به شما امکان می دهد URL خود را وارد کنید تا بتواند سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و تصاویری را که می یابد را بهینه کند. XML Sitemaps یک نقشه سایت برای شما ایجاد می کند که می توانید آن را به گوگل سرچ کنسول ارسال کنید. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بخزند، اما ممکن است برای مشاغل کوچک یا مبتدیان سئو بسیار فنی باشد. سپس این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه سئو داخلی و خارجی سایت خود را بهبود ببخشید.

گوگل تگ منیجر نیز از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما کمک می‌کند بدون تغییر یا نوشتن یک کد، تگ‌های خود را مدیریت کنید. Google Tag Manager راه‌حل‌های ساده، قابل اعتماد و ادغام مدیریت تگ‌ها را ارائه می‌دهد. برای یادگیری گوگل تگ منیجر نیز می‌توانید دوره آنلاین رایگان گوگل تگ منیجر را در آکادمی آنالیتیکس بگذرانید تا به راحتی با این ابزار رایگان سئو کار کنید. People Also Ask بخشی از جستجوهای گوگل است که سوالات رایج کاربران را نمایش می‌دهد. این ابزار رایگان به شما کمک می‌کند تا سوالات مرتبط با کلمات کلیدی موردنظر خود را پیدا کرده و به آن‌ها در محتوای خود پاسخ دهید تا ترافیک بیشتری جذب کنید. Wordtracker Scout افزونه‌ای برای مرورگر است که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مرتبط با صفحات وب را کشف کنید.

سپس این اطلاعات به شما کمک می کند تا تلاش های سئوی خود را برای مکان های جغرافیایی هدفمند بهینه کنید. با درک چشم انداز جستجوی محلی، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود بازدید سایت خود و جذب مشتریان محلی بیشتری اتخاذ کنید. خوشبختانه، BrightLocal’s Local SERP Checker یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند این کار را انجام دهید. مهم است که بدانید، محتوایی که ChatGPT به شما می‌دهد، آماده انتشار در سایت شما نیست. خوب، اگر متوجه شدید که رتبه‌بندی شما در حول و حوش به‌روزرسانی بزرگ گوگل کاهش یافته است، می‌توانید بفهمید که چه مشکلی پیش آمده است… و آن را برطرف کنید.

نسخه رایگان این افزونه امکانات خوب و ایده‌آلی را برای مدیریت وردپرس فراهم می‌کند. مرحله آنالیز رتبه کلمات کلیدی یکی از چالش‌های متخصصان سئو است که باید به‌صورت روزانه انجام شود. شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم‌، می‌توانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید. شما می‌توانید برای مشاهده دقیق‌تر نتایج، اسم کشور و زبان خاصی را برای نتایج سرپ خود انتخاب کنید. ابزار SEOquake به‌عنوان یکی از بهترین ابزار رایگان سئو شناخته شده است و روی کروم شما به‌شکل افزونه نصب می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید اطلاعاتی، مانند رتبه صفحه، قدمت سایت، آخرین به‌روزرسانی و بسیاری از پارامترهای دیگر سئویی را چک کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌ این ابزار، این است که گزارش محتوایی از آن دریافت می‌کنید! در واقع به راحتی می‌توانید صفحاتی از سایت خود را که دارای مشکل سئوی محتوا هستند را مشاهده کنید. سپس راه‌حلی برای آن دریافت می‌کنید تا مشکل سئوی محتوای خود را رفع کنید. مثلاً می‌توانید کلمات کلیدی زیاد استفاده شده یا محتوای تکراری را ببینید و رفع کنید. Botify با ادغام مواردی چون بودجه کراول و عوامل سئوی فنی که مرتبط با هدف جستجوگر است، می‌تواند تمام عوامل موثر در رتبه بندی را شناسایی کند. سپس گزارشی جامع و عمیق از ترکیب این اطلاعات در اختیار متخصص سئو قرار دهد که با ارزیابی آن می‌توان تغییر در نحوه جستجوی کاربران را، بدون درنظرگرفتن صنعتی که در آن هستند، تشخیص داد.

از طرف دیگر، متاسفانه خرید نسخه‌ پریمیوم این ابزار هم برای کاربران ایرانی گران تمام می‌شود. فقط با تایپ یک کلمه کلیدی، می توانید عبارات مرتبطی را که کاربران در پلتفرم های اصلی جستجو می کنند، مشاهده کنید. به عنوان مثال، می توانید از کنسول جستجوی گوگل به عنوان ردیاب رتبه برای بررسی رتبه سایت خود در SERP ها استفاده کنید. هنگامی که نتایج به دست آمد، می توانید از SeedKeywords به منظور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی که افراد به شما داده اند استفاده کنید. اما هر وقت شما شاهد رشد چندانی در یک کلمه کلیدی نبودید، می توانید با آنالیز صفحه خودتان که برای آن کلمه کلیدی بهینه سازی کرده اید و همچنین صفحه رقبای خودتان در همان کلمه کلیدی مشکل تان را پیدا کنید.

طراحی بنرهای شخصی‌سازی شدههوش مصنوعی قادر است بنرهایی طراحی کند که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان خاص شما باشد. این شخصی‌سازی می‌تواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3. استفاده از داده‌های واقعیهوش مصنوعی می‌تواند از داده‌های واقعی برای تحلیل و پیش‌بینی طراحی‌های مؤثر استفاده کند. این به شما این امکان را می‌دهد که بنرهایی بسازید که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان بگذارد.4. بهینه‌سازی برای تمامی دستگاه‌هاهوش مصنوعی می‌تواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاه‌ها بهینه‌سازی کند.

دیجیتال مارکتینگ هم مانند یک جنگ است، اگر می‌خواهید هنوز به سیستم قدیم در این جنگ شرکت کنید، قطعا پیروز نخواهید شد. در این مطلب به معرفی 25 ابزار رایگان سئو (SEO) برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت پرداختیم تا در جنگی که با سلاح گرم است، با چاقو وارد نشوید! این ابزار رایگان از گوگل به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده است. این ابزار مشکلات مربوط به طراحی و کاربری موبایل را شناسایی می‌کند و راهکارهایی برای بهبود ارائه می‌دهد. یکی از جامع‌ترین ابزارهای سئو ایرانی است که امکاناتی مانند تحلیل SERP، آنالیز بک لینک، بررسی سرعت سایت و پیشنهادات بهبود سئو را ارائه می‌دهد. CanIRank یک ابزار فوق العاده دقیق سئو برای تعیین دشواری کلمه کلیدی است.

نتایج شامل پیشنهادات کلمه کلیدی و متریک‌های ضروری مانند حجم جستجو و سختی کلمه کلیدی را دریافت کنید. در نتیجه برای انجام دقیق و سریع این فرآیندها، استفاده از ابزار گوگل برای سئو سایت امری ضروری است. شاید جالب باشد که بدانید شما می توانید بعد از گرفتن گزارش از Found SEO Audit Tool، برنامه کوتاه مدتی را برای سایت در نظر بگیرید. در این صورت می توانید بررسی کنید که آیا استراتژی شما مفید بوده یا خیر. معمولا دوره هایی که با نام آموزش سئو برگزار می شوند، فاقد آموزش چنین ابزارهایی هستند و فرد باید مجددا هزینه برای یادگیری کار با این ابزارها پرداخت نماید. اما دوره های آموزش سئو آموزشگاه دارکوب در یک دوره جامع، تمامی این موارد را به شما آموزش خواهد داد.

Google Page Speed Insights، سرعت صفحه اغلب با "سرعت سایت" به اشتباه گرفته می‌شود، این ابزار در واقع سرعت صفحاتی از سایت را به عنوان نمونه هم بر روی دسکتاپ و هم بر روی موبایل اندازه گیری می‌کند. گوگل آنالیتیکس نقش برجسته ای در تحلیل عملکرد جستجوی ارگانیک دارد که بدون این پلتفرم، آنالیز وب‌سایت کار بسیار دشواری خواهد بود. افزونه رایگان Keyword Surfer کمک می‌کند تا حجم جست‌وجوی ماهانه و عبارات مرتبط با کلمات کلیدی را به ‌دست ‌آورید. ساخت فایل Robots.txt یکی از اقدامات لازم برای بهینه‌سازی سئو سایت است. در این فایل شما مشخص می‌کنید ربات‌های گوگل مجاز به کرال کدام صفحات سایت هستند.

گرچه نسخه‌ی رایگان به اندازه‌ی نسخه‌ی پولی آن کاربردی نیست، اما باز هم می‌تواند برای پروژه‌های کوچک بسیار کابردی باشد. ابزار فوق می‌تواند با استفاده از ریاضی پیشرفته و زبان یادگیری ماشین، مشکل عدم دسترسی به داده‌های مرتبط به کلمات کلیدی گم‌شده را حل کند. این ابزار رایگان است، اما در صورت انتخاب امکانات و گزینه‌های بیشتر ممکن است قیمت خدمات ارائه شده تا ۲ هزار دلار در ماه نیز برسد. یکی دیگر از ابرا هایی که می توان آن را یک پیدا کننده کیورد و کلمه کلیدی حرفه ای و قوی دانست که طیف بزرگی از کلمات را در اختیار شما قرار می دهد ابزار Google Keyword Planner می باشد. این ابزار می تواند به شما بگوید برای کسب و کاری که دارید چه کلمات کلیدی ای مناسب خواهد بود و به شما خواهد گفت که رقبای شما در حال ترافیک گرفتن از چه کلماتی هستند.

می توانید در مورد ترافیک رقبای خود ، صفحات برتر ، تعامل ، کانال های بازاریابی و موارد دیگر تحقیق کنید. ارائه رایگان به 5 نتیجه در هر متر محدود می شود، اما اغلب گرفتن یک نقطه داده سریع سریع کافی است. از طرف دیگر ، Google Tag Manager یک هدف ساده را برای شما امکان می دهد “برچسب ها” (مانند Google Analytics) را به HTML خود تزریق کنید. فراتر از آن، کاربران پیشرفته می توانند از Tag Tag Manager برای میزبان توابع SEO استفاده کنند. اگرچه گوگل توصیه نمی کند تا از Tag Manager برای وارد کردن عناصر مهم مانند داده های ساخت یافته استفاده کند، اما برای یک تن فعالیت های مرتبط با سئو مفید است.

تنها مشکل با این ابزار این است که مدتی طول می کشد تا نتایج بارگیری شوند. اما می‌دانیم که به این دلیل است که در واقع باید جستجو را اجرا کند که کمی طول می کشد. و برخلاف Google Keyword Planner، داده‌های Bing صرفاً برای جستجوی ارگانیک است (نه Bing PPC یا Adwords). استفاده از Hunter.io به این معنی است که فقط می توانید یک دامنه را وارد کنید و بلافاصله آدرس های ایمیل مرتبط با آن را پیدا کنید. می توان گفت Hunter.io یک راه عالی برای یافتن آدرس های ایمیلی است که می توانید در کمپین های لینک سازی خود از آنها استفاده کنید.

با توجه به علاقه و سوالات مکرر شما در زمینه بهبود بازدید و تحلیل سایت، کارشناسان فراتک تصمیم گرفتند تا اصلی ترین و بهترین ابزارهای سئو را به شما معرفی کنند. با نصب این افزونه می توانید از امکاناتی مانند بررسی عملکرد سایر رقیبان، بک لینک ها، کلمات کلیدی و … استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این ابزار فقط به مدت 5 روز از زمان نصب برای شما رایگان است و می توانید از آن استفاده نمایید. بعد از اتمام روز پنجم، در صورت نیاز باید اکانت پرمیوم آن را خریداری نمایید تا بتوانید از آمار و امکانات این افزونه کروم بهره مند شوید. ابزارهایی هستند که موارد مربوط به بک لینک های سایت شما را بررسی می کنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/