فیلم سینمایی روز ششم 2023-08-17
فیلم روز ششم مصطفی زمانی اکران می شود+ جزئیات
تصویرِ صرف در مستندسازی اعماق جنگلها و دریاها معنای رساتری دارد تا در سینمای قصهگو. در جهان سینما، هم دیالوگ و هم تصویر باید که قصه و داستان را روایت کنند. «بیان تصویری» یک توهم آماتوری است که از دوران «سینمای آزاد» در سابقه و حافظه فیلمسازی ایران جا مانده است. هیچ چیزی خودش نیست، «این» نشانه «آن» است و «آن» نشانه «این».
فیلم های رعنا آزادی ور
افشین هاشمی نیز حالهای از شخصیت خود در سریال «گاو صندوق» به کارگردانی مازیار میری، را اجرا می کند و تماشاگر چیز جدیدی به عنوان ابعاد یک سرگرد از این شخصیت نمی بیند. از سویی دیگر داستان کشش آن را پیدا نمی کند تا بیننده برای تماشای پایان آن سر شوق بیاید. تعلیق به واسطه بازیگران، به واسطه عقبه مولف و به واسطه درگیری با قانون چیزی نیست که یک بیننده امروزی از سینما بخواهد. چالش بزرگی که بر سر راه مولفان سینما در سراسر جهان و بسیار در کشور خودمان قرار دارد، تشخیص درست ذائقه مخاطب و ساخت آثاری است که علاوه بر احترام به ذائقه مخاطب حرف در خوری بزنند. بازیگران تبدیل به ابزاری برای فروش فیلم شدهاند و داستانها با هدف قرار گرفتن در کنار مخاطب روبه روی آنها می ایستند. البته که در یک یادداشت روزنامهای نمی توان آن را شرح داد اما همین بس که انتظار من از حجت قاسم زاده اصل این «روز ششم» نبود.
فیلم ایرانی روز ششم، اولین فیلم سینمایی است که حجت قاسم زاده اصل کارگردانی کرده است. فیلم «روز ششم» یک درام اجتماعیست که با موضوع پیچیده خود، مخاطب را با خود همراه میکند. در این داستان، احمد که به تازگی از زندان آزاد شده، باید در مهلتی پنج روزه، از اتفاقات چند سال اخیر زندگیاش باخبر شود و بدهیاش را بپردازد، در غیر این صورت، در روز ششم کشته خواهد شد.
حتی اگر بخشی از این فیلم شباهتی به دیگر آثار سینمایی داشت تا به امروز تماشاگران و منتقدان آن را پیدا کرده بودند. بیشتر فیلمهای استیون سودربرگ و سری فیلمهای «اوشن»، بیشتر فیلمهای گایریچی و کمی دورتر در دهه ۵۰ میلادی فیلم درخشان «ریفیفی» را داریم. با کمی دقت میتوان نشانگان و شاخصهای مشترکی بین این فیلمها پیدا کرد.
حس و حال خوبی دارد و به نوعی بیننده را مطمئن میکند که قهرمان داستان موفق شد. آن سکانس پایانی و ادامهاش را که به تیتراژ پایانی وصل میشود جزو آن بخشهایی است که خیلی مورد توجه قرار گرفت. روز ششم، اثری در ژانر پلیسی-معمایی، ساخته حجت قاسمزاده اصل، محصول سال 1400 ایرانه. «روز ششم» از دسته آثار “ژانر” در سینمای ایران به حساب می آید که بر پایه دیالوگ های سریع بنا شده است.
فیلم های مهدی سلوکی
در ظاهر، اسم اکران «سراسری» بود اما در کل ایران تنها ۲۰۷ سالن تک سانس به «روز ششم» دادند. بر سردر هیچ سینمایی اثری از پوسترِ «روز ششم» نبود. مردم هیچگونه آگهی تبلیغاتی از این فیلم نه در تلویزیون، نه در بیلبوردها و نه در نشریات ندیدند. اگر خیابان ولیعصر را پرترددترین خیابانِ تهران در نظر بگیریم، از جنوب (میدان راهآهن) تا شمالِ آن (میدان تجریش) فقط دو سینما آن را نمایش دادند. در سینما آفریقا و سالن موزه سینما یک سانس و در بدترین ساعات ممکن اکران شد. حتی یک پوستر روی سردر هیچ سینمایی برای «روز ششم» زده نشد و مسایل دیگری که چون همان موقع اکران گفتهام دوباره تکرار نمیکنم.
وقتی میگوییم اکران عمومی یعنی اکران در کل ایران. در استانهای گیلان و زنجان دو سینما و یک سانس در روز، در استانهای قزوین، همدان، لرستان و کرمانشاه در سه سینما و یک سانس در روز اکران شده که مدت اکران تمام این سینماها بیشتر از دو هفته نبوده است. یعنی در ۲۰ استان از ۳۱ استان ایران عملا «روز ششم» فرصت حضور نداشته است. در شهری به بزرگی شهر تبریز فقط یک سانس از یک سالن با ظرفیت ۴۰ نفری داشتیم. «روز ششم» اکران سراسری شد اما به خاطر ضعف پخشکننده فقط افراد کمی فیلم را دیدند. معتقدم فیلم اصلاً بهدرستی اکران نشد که بتوان درباره موفق بودن یا موفق نبودنِ آن صحبت کرد.
فیلم روز ششم بازیگرانی همچون مصطفی زمانی، امیر جعفری، بهرام افشاری، مهران احمدی، همایون ارشادی و… ایفای نقش کردهاند. داستان به زندگی جوانی به نام احمد می پردازد که بعد از آزادی از زندان فقط ۵ روز وقت دارد که جواب چند معما را پیدا کند، احمد اگر موفق نشود در روز ششم کشته خواهد شد. «روز ششم» نخستین ساخته سینمایی حجت قاسمزاده اصل است. این اثر زمستان سال ۱۳۹۹ و همزمان با اوج گیری ویروس کرونا جلوی دوربین رفت و اواخر سال ۱۴۰۰ با طی کردن آخرین مراحل فنی، آماده نمایش شد.
ارتباط احمد با پلیس آگاهی از شائبهبرانگیزترین بخشهای فیلم است که تاویل و تفسیرهای زیادی روی آن میتوان انجام داد. ویژگی دوم قاسمزاده اصل، نویسنده بودن او است چرا که عمده اهالی سینما و رسانه او را به جهت نگارش آثار متعدد نمایشی در قالب سریال و تله فیلم به یاد میآورند. سریال «یادآوری» شاخصترین اثر تلویزیونی قاسمزاده اصل است که در زمان خود مخاطبان پر و پا قرصی پیدا کرد و باز پخش آن از آی فیلم نیز چندباره و پرمخاطب شد. فیلم «روز ششم» یک داستان با روند پیچیده دارد که مدام فلاشبکهایی به گذشته میزند و بین زمان حال و گذشته معلق است.
او متوجه میشود که اورنگ، طلاهای تقلبی را به او داده بوده و دزدان، طلاهای واقعی را ندزدیدهاند. از طرف دیگر نیز صابری، تمام اموال خود را به نام رفیقاش کرده و از این جهت خود را پاک نگهداشته. احمد با زیرکی، صابری را تحت فشار گذاشته و اموالاش را به نفع صابر برمیدارد . ما چیزی به نام اثر تصویری یا اثر گفتگو محور نداریم. یا فیلممان بلد است قصهاش را بگوید یا ناتوان در قصهگویی است. به خاطر همین هم است که همواره بیشترین سانسور و ممیزی معطوف به دیالوگهای فیلمها بوده و همچنان هست.
نوعی سمبلیسم بدوی که بیشتر گواهینامه فقر علم و دانش است. باند دیالوگ تمام فیلمهایی که فکر میکنید مبتنی بر تصویر هستند را ببندید، غیرممکن است فیلم قابل فهم و تماشا باشد. فیلم سینمایی روز ششم اثریه که در این ماه توسط بچههای سینمامحله نابینایان توضیحدار شده و آماده ارائه به دوستداران فیلمهای توضیحدار شده در محله ما و شماست. فیلم روز ششم یکی از کارهای سینمایی پر بازیگری می باشد که مورد توجه و تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفته است. الان هم به تازگی نوشتن یک فیلمنامه سینمایی را تمام کردم و مشغول نوشتن سریالی دیگر هستم.
دانلود فیلم زادبوم
در آستانه اکران فیلم روز ششم از پوستر رسمی این فیلم نیز رونمایی شد. این فیلم از چهارشنبه 1 تیر ماه 1401 به صورت عمومی به نمایش گذاشته خواهد شد. اولی کتکزدن و آویزانکردن احمد توسط سیامک و افرادش است. بعدی تصادف ناگهانی احمد با پیرمرد دوچرخهسوار است که شوکی را به مخاطب منتقل میکند و بعد از آن احمد چاقو میخورد.
شاید از نظر سبک بصری تشابه اندکی داشته باشند که صادقانه بگویم نه در مورد من و نه در مورد هیچ کارگردانی نمیتواند آگاهانه باشد. در یادآوری هم ما یک فیلمنامه بسیار دقیق، بسیار پرحجم و بسیار پرشخصیت داشتیم که خانم رویا غفاری نوشته بود. شاید به نوعی نظم ریاضی و زمانبندی دقیقی که هر دو اثر لازم داشتند چنین ایدهای را برای شما تداعی کرده است. چون به لحاظ ژانر و نگاه و موضوع تشابهی با هم ندارند. بستن حلقه زمان دراماتیک به هیجان و ریتم درونی فیلمنامه کمک بسیار کرد. در فیلمنامهنویسی هر چقدر بازه زمانی داستان فیلم فشردهتر باشد به بهتر شدن اثر میتواند کمک کند.
بهاره افشار، مهران احمدی و همایون ارشادی از دیگر بازیگران شناخته شده فیلم به شمار می روند. تمام این موارد را میتوان جزو حسن فیلم یا حداقل ویژگی این فیلم به حساب آورد. بعضیها پشت سنگر «شبیه زندگی بودن» پنهان میشوند تا ناتوانی در ترسیم دنیایی دراماتیک را توجیه کنند. باید نوعی از زندگی را نشان ما بدهند که از دیدنش یا لذت ببریم یا به فکر وادار بشویم. صحبتهای معمولی در زندگی معمولی، انباشته از کلمات تکراری هستند.
سریال دراکولا (هیولا
داستان فیلم هم درباره جوانی است به نام «احمد» است که نقش آن را مصطفی زمانی برعهده دارد. او بعد از آزادی از زندان برای زنده ماندن فقط ۵ روز وقت دارد تا جواب چند معما را پیدا کند، «احمد» اگر به هر دلیل موفق نشود در «روز ششم» کشته خواهد شد. پخش این فیلم معمایی بهانهای شد تا با حجت قاسم زاده اصل درباره ساخت فیلم نوآر، چالشهای ساخت اثر ژانر و دیگر ویژگیهایش گفتوگو کنیم. بهاره افشاری در نقش «نگین» نقش مقابل زمانی را در این فیلم بازی میکند و در کنار آنها امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی،بهرام ابراهیمی، مهدی حسینی نیا و با حضور جمشید هاشم پور دیگر نقشهای اصلی فیلم را برعهده دارند. پیشنهاد می شود از فیلم شادروان و فیلم انفرادی دیدن کنید. بازی افشاری در لحن و هماهنگی با بدن و بیان باعث می شود دیالوگها تلطیف شده به تماشاگر ارائه داده شوند.
فیلم های مریم امیرجلالی
بخشی که نه گفتم به خاطر این است که روز ششم یک «نسخه کارگردان» دارد (Director Cut) آن نسخه ۱۳۲ دقیقه است. سکانسهایی تکگویی و مونولوگ مصطفی زمانی است که به خاطر تایم زیاد و به درخواست سینمادارها مجبور به کوتاه کردن و حذفشان شدم. خودم آن نسخه را کمی بیشتر دوست دارم شاید زمانی در آیندهای فرصتی فراهم شد که آن نسخه هم دیده شود. اما همچنان این نسخه اکران، کامل، خودبسنده و گویاست. برای اولین بار در فیلم ترین | دانلود فیلم فوق العاده زیبای روز ششم با حضور مصطفی زمانی با لینک مستقیم و کیفیت های متفاوت آماده شده است..
با پول بیشتر، فیلم بهتر ساخته نمیشود با درست هزینه کردن است که فیلمها خوب میشوند. ضرر پولِ زیاد برای هر فیلمی از ضرر پولِ کم بیشتر است. در روزهایی که آمار کشتههای روزانه بیشتر از ۵۰۰ نفر بود. همه شهر ماسک داشتند و این نباید در فیلم تصویر میشد. کمبود وقت داشتیم چون پاییز بود و هوا زود تاریک میشد اما کمبود سرمایهای که از چیزهایی صرف نظر کنیم، نه. اگر از تصویربرداری فیلم روز ششم خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن علیرضا برازنده بوده است.
جز سکانسهای ربودن و فرار که یک ترتیب شمارهای شرح پلانها نوشتم و در اختیار دستیارها گذاشتم که بدون رعایت توالی و راکورد صرفا همان پلانها را باید میگرفتیم. به چند لایه اشاره داشت؛ هم به قصه بودن، هم به قصهگویی، هم در تداوم ماهیت ژانر بود. هم میتوانست اشارهای باشد که داستان تمام نشده و میتواند ادامه داشته باشد. (واقعا هم طرح قسمت دوم روز ششم را نوشته بودم) از فضای جلوی زندان ما وارد فضایی نقاشی شده میشویم. نه که چون فیلم خودم باشد، هر فیلمی این کار را میکرد میگفتم بسیار نوآورانه است.
دانلود جوکر ۲ فصل ۵
باید هر کلمه اضافه را دور بریزیم، هر کلمهای که نبودش تغییری در متن ایجاد نمیکند باید حذف شود. در «روز ششم» ممکن است حجم زیادی دیالوگ بشنوید اما من سعی کردم هیچ کلمه اضافی که کاربردی دراماتیک نداشته باشد در فیلمنامه وجود نداشته باشد. نمونه این آدمهای کمهوش را در جامعه ایرانی نمیبینیم.
در این اثر، دو شخصیت با انحرافات اخلاقی وجود دارند که کودکآزاری نیز میکنند. احمد نیز در عین اینکه شخصیت نسبتا متفاوتی بین خلافکاران دارد، اما باز هم یک خلافکار است و کارهای غیرقانونی انجام میدهد، او با پلیس ارتباط خوبی دارد، اما آنها را عقبتر از خودش میداند، پس نمیتواند پرونده صابر را به آنها واگذار کند. همه این موارد سبب میشود که رده سنی این اثر به +15 سال برسد. برای هیچ سکانسی طراحی استوریبرد به شکل مشخصی برای این فیلم انجام نشد. شب به شب سکانسهای آفیش فردا را در گروه میگذاشتم همراه توضیح چیزهایی که حتما لازم داریم.
سریال شب های مافیا
همانطور که معتقدم زمان مرده در فیلم کشنده است، کلام مرده هم دیوانهکننده است. باید تا جایی که امکان دارد کلمات اضافه را حذف کرد. نویسنده باید با کمترین کلمات بیشترین مفهوم را منتقل کند.
این موضوع در فیلم نمایش داده نمیشود ولی شفیع در یک سکانس، فیلم آزارهای جنسی آنان را به احمد نشان میدهد و میگوید که آنها، پسربچهها را وادار به سکس میکردند. با توجه به دیالوگهایی که رد و بدل میشود، به نظر میرسد که صابری و دوستاش، شرکای جنسی هم هستند، این موضوع با دقت از بین دیالوگها استخراج میشود. مصطفی زمانی در نقش احمد و بهاره افشاری در نقش نگین بازی کرده اند.. باشگاه فیلمبازها و سریالبینهای حرفهای؛ فیلیموشات جایی است که فرصت بیشتری برای خواندن و تأمل درباره فیلمها و سریالها داریم.
دانلود فیلم آلارم Alarum 2025
احمد که پسری طلافروش است، با سیامک قرار میگذارد که در هنگام جابهجایی 50 کیلو طلای اورنگ، در یک تصادف ساختگی مورد سرقت قرار بگیرد تا هم طلاها به دست سیامک برسد و هم اورنگ بتواند از بیمه پول طلاها را بگیرد. همه چیز طبق نقشه پیش میرود تا اینکه دزدانی زودتر از سیامک، طلاها را میدزدند و تصادف احمد، با مرگ پیرمردی همراه میشود. احمد به خاطر قتل غیرعمد به زندان میافتد و آنجا با صابر، پیرمردی که به خاطر فساد مالی شریکاش در زندان است، آشنا میشود.صابر، پول دیه پیرمرد را میدهد تا احمد در بیرون از زندان، به کارهای او رسیدگی کند. با آزادشدن احمد، سیامک از او درخواست 50 کیلو طلا میکند و به او مهلتی 5 روزه میدهد. احمد باید در این 5 روز، از ماجرای دزدیدهشدن طلاها مطلع شود و صابری را پیدا کند تا بتواند صابر را از زندان آزاد کند.
{سریال آنها
|}این فیلم به شهادت صاحبنظران، یکی از متفاوتترین فیلمهای این سالهای سینمای ایران به حساب میاد که نه گرفتار کمدیهای سطحی شده و نه درگیر سینمای سیاهه. در روز ششم با اثری مواجهیم که در گروه پر طرفدار ژانر پلیسی و معمایی از جایگاه خوبی برخورداره. مصطفی زمانی بازیگری که فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی را در حال اکران سینمایی دارد به همراه امیر جعفری در این فیلم به هنرمندی پرداخته اند. این روزها شاهد نقش آفرینی امیر جعفری نیز در سریالهای جیران و یاغی در نمایش خانگی هستیم.
{بهترین سریال های کره ای زامبی محور که باید آن هارا تماشا کنید
|}چند درگیری دیگر نیز بین احمد و اورنگ یا مجتبی رخ میدهد. احمد اسلحه دارد اما فقط برای تهدید از آن استفاده میکند. به طور کلی، رفتار احمد، سرد و خشک و تهدیدبرانگیز است، اما خطر جانی برای کسی ندارد. از وقتی که صرف تماشای فیلم میکنید پشیمان نخواهید شد.
مهم این نیست که موضوع و قصه فیلم ما چقدر واقعیت دارد مهم این است که تماشاگر فیلم آنچه ما ساختیم را باور کند. دیالوگهای یک فیلم به تجربه زیستی، نوع مطالعات و غنای ادبیاتی که نویسنده در گنجینه ذهنش دارد، مرتبط میشود. من در تلهفیلمها و سریالهایی که ساختم هم سعی داشتم کاراکترهایم با ادبیات متفاوتی صحبت کنند. هیچکدام مثل هم صحبت نمیکنند اما همهشان با ادبیاتی متفاوت صحبت میکنند.
زمانی قدرت چندانی در بیان دیالوگ ندارد و حضور او در یک اثر دیالوگ محور، کار را حسابی خراب کرده است. مصطفی زمانی، بازیگر مشهور سریال «یوسف پیامبر»، بازیگر نقش اصلی فیلم است. امیر جعفری که این روزها او را در تمام فیلم ها و سریال ها می بینیم، دیگر بازیگر فیلم است.
اینکه ما زندگی یک فرد را از لحظهی تولد تا مرگ ببینیم یک مدلی است اینکه یک برش کوتاه که انتهایش زنده ماندن یا کشته شدن قهرمان داستان است مدلی دیگر است که در این ژانر بهتر جواب میدهد. موضوع مرگ و زندگی اندازه کافی حاد و بزرگ است که بتوان روی آن درام را بنا کرد. تاریخ اکران فیلم روز ششم مصطفی زمانی که اکنون فیلم "بدون قرار قبلی" را نیز در حال اکران دارد مشخص شد. ضمن احترام به سلیقه شما و تشکر از نظر لطفتان باید بگویم که هم بله و هم نه! نسخهای که الان اکران آنلاین شده همانی است که در سینماها اکران شد. این نسخه هم مورد تایید خودم است و هم کاملا از آن دفاع میکنم.
در همان نمایش فرانسه که اشاره کردم یک سوالی عینا در دو سالن مجزا از من پرسیده شد که آیا لوکیشنهای این فیلم تهران هستند؟ جواب من مثبت بود و میپرسیدند پس چرا شبیه تهرانی نیست که در سایر فیلمهای ایرانی دیدیم. جوابی نداشتم جز اینکه؛ من پریروز تهران بودم و تهران همین شکلی است که در فیلم دیدید! در همه کارهایی که ساختم سعی کردم، تلاش خودم را کردهام که بافت معماری و زیباشناختی شهری و جغرافیایی درستی را تصویر کنم. ترسیم قهرمان باهوش و تصویر مرد تنهای زخم خورده، مولفه یکی از ژانرهای مهم سینمایی به نام نوآر را تداعی میکند که با وجود یک فم قاتل دستنیافتنی پازل این گونه سینمایی تکمیل میشود. قاسم زاده اصل سعی کرده تا حد زیادی مولفههای ژانر را در این فیلم رعایت و اجرا کند و حضور چنین شمایلی از احمد و دختر صابر در این راستا صورت گرفته است.
در این اثر، شخصیت اصلی، بدون آسیبزدن به دیگران و تنها با تفکر و برنامهریزیهای دقیق، از پس مشکلات برمیآید و همین موضوع، این فیلم را به یکی از نمونههای موفق در ژانر خود تبدیل کرده است اما با توجه به میزان خشونت و نوع ناهنجاری این اثر به افراد بالای 15 سال توصیه می شود. روز ششم فیلمی به کارگردانی حجت قاسمزاده اصل و تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد است که پس از دو سال راهی سینماهای کشور می شود. تازه کرونا تمام شده بود و مردم آن موقع کمتر سینما میرفتند.
یک قصهگویی کامل با شروع و وسط و پایانی که معمولا در سینمای ایران کمیاب است. پیام اصلی فیلم، دوستی، معرفت و کمک به حل مشکلات دیگران است. صابر با دادن دیه، مشکل احمد را حل کرد، احمد نیز برای حل مشکل صابر، خود را به دردسر انداخت. در این بین شفیع هم برای کمک به رفیقاش احمد، معرفت به خرج داد و با او همراه شد. صابری و دوستاش، منحرفان جنسی هستند و پسربچهها را آزار میدهند.
این که کیفیت اجرا چه وضعیتی دارد بحث جدایی است اما اصل رویکرد، در این بلبشوی آثار تکراری، نکته مثبتی است. زمانی شمایل قهرمان زرنگ و خسته را در فیلمهای دیگری چون «کیفر» از حسن فتحی و سریال «کرگدن» کیارش اسدیزاده ایفا کرده بود و بیراه نیست اگر او را بهترین انتخاب برای این گونه نقشها در میان بازیگران بیشمار مرد ایران دانست. مسیر روایی فیلم مسیر پر پیچ و خم، نفسگیر و ناهمواری است که باعث میشود ریتم فیلم، ضربآهنگ قابل قبولی برای تماشاگر داشته باشد و باعث ملال او نشود. ریتمی که علاوه بر تدوین از پس فیلمنامهای کار شده، باجزئیات و دقیق آمده است که مو به مو روی اتفاقات و نقشههای آن کار شده و زمانبندی مناسبی روی رخدادها و وقوع رویدادها انجام شده است.
بازیگران فیلم روز ششم چه کسانی هستند؟ در روز ششم بازیگرانی چون امیر جعفری، مصطفی زمانی، جمشید هاشمپور، همایون ارشادی، مهران احمدی، فرهاد مهدوی و افشین هاشمی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم روز ششم حدود 17 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان روز ششم را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. بهاره افشاری، جمشید هاشمپور، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی، بهرام ابراهیمی، مهدی حسینینیا، شیما نیکپور، نیلوفر کوخانی، شهاب عباسیان، شهرام نیککار، محمد نریمانی، لویی سیفی، فرهاد مهدوی و امیرعلی ملکمطیعی بازیگران دیگر فیلم روز ششم را تشکیل می دهند. روز ششم فیلم جدید ایرانی با ژانر اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم زاده اصل و محصول سال 1398 است.
روز ششم فیلمی قهرمان محور است که سعی میکند یک قهرمان بومی جذاب و باورپذیر تحویل تماشاگر دهد. قهرمانی که مخاطب با او همراهی میکند و دوست دارد ببیند در پس این همه اتفاقات و سختیها چه خواهد شد و چگونه احمد قرار است بر مشکلات فایق آید. روز ششم فیلمی قهرمان محوره که تلاش داره قهرمان بومی جذاب و باورپذیری رو به مخاطبینش تحویل بده. قهرمانی که تماشاگر در تمام داستان باهاش حس همراهی داره و دلش میخواد بدونه بعد از تمام اتفاقات و فراز و فرودهایی که پشت سر میذاره قراره به کجا برسه و چه طور به مشکلاتش غلبه کنه و اصلا آخر ماجراهای پیچدرپیچش چی به سرش میاد.
تنها خوبی این بود که درصد بسیار بالایی از همانهایی که موفق به تماشای فیلم شدند از دیدناش رضایت داشتند. این دو ویژگی مهم قاسمزاده اصل یعنی خاستگاه تلویزیونی و نویسنده بودن او در تحلیل فیلم سینمایی روزششم بسیار به کار میآید چرا که فیلم سینمایی «روز ششم» با وجود قابلیتهای متعدد، به شدت تلویزیونی است و در قاببندیها و طراحی میزانسن این مهم به خوبی قابل درک و دریافت است. در وهله دوم نویسنده بودن قاسمزاده اصل مورد توجه است چرا که فیلم روز ششم به شدت فیلم فیلمنامه است و برتریهای خود را از این بابت کسب میکند. روز ششم به کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم زاده اصل و تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد ساخته شده است. حجت قاسمزاده اصل که تجربه ساخت چند تله فیلم و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه هنری خود دارد در اولین فیلم بلند سینمایی خود با چهره های مطرح سینما همکاری کرده و داستان جذابی را به تصویر کشیده است.
علاوه بر اینکه فضای ژانر نوآر یک نوع بافت شهری لازم دارد. خودم هم به فضاهای شهری علاقه بیشتری دارم تا فضاهای طبیعت. باور دارم که هر فیلمی میتواند یک سندِ جغرافیایی از زندگی مردم همان دوره باشد. هم در افقاش منظره کوه دماوند را دارد هم ساختمانهای مدرن و هم معماری دهه چهل و پنجاه همچنان قابل تشخیص و دیدن است. نه فقط «روز ششم» که هر پلان هر فیلمی یا باید زیبا باشد یا معنایی داشته باشد.
فیلم سینمایی طلا
فیلم سینمایی طلاخون کامل
فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۳
فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید ۱۴۰۲
فیلم سینمایی طوفان جغرافیایی
فیلم سینمایی طوفان جهانی
فیلم سینمایی طوبی
فیلم سینمایی طعم گیلاس
فیلم سینمایی طعمه
فیلم سینمایی ظهور افسانه دوبله فارسی